Czy komuś jest żal pociągów?

2014-06-17 14:28:45(ost. akt: 2014-06-17 14:28:50)

Autor zdjęcia: Anna Bęczyk

Po cichutku minęła kolejna rocznica likwidacji połączeń kolejowych w Lidzbarku. Przypomnijmy, że ostatni pociąg odjechał ze stacji w Lidzbarku 1 czerwca 1996 roku.
Kolei Lidzbark Warmiński dorobił się w 1899 roku. To wtedy zbudowano w Lidzbarku dworzec kolejowy i otwarto połączenia z Górowem Iławeckim i Czerwonką. W 1905 roku otwarto linię Orneta-Lidzbark Warmiński - Sątopy Samulewo, nieco później połączono Lidzbark z Reszlem i Bartoszycami.

Po 1945 roku Lidzbark miał połączenie kolejowe z Czerwonką, Bartoszycami i Górowem. Na początku lat 90tych zlikwidowano połączenie do Bartoszyc i Górowa, a 1 czerwca 1996 do Olsztyna przez Czerwonkę.

I chyba nikt nie żałuje kolei, bo komunikacja autobusowa jest zdecydowanie szybsza.

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając na http://lidzbarkwarminski.wm.plw ramkę "ZAŁÓŻ PROFIL ", która znajduje się w prawym, górnym rogu strony. Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij tutaj
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna




Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: lidzberka

Komentarze (22) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. lidzbarczanin #1419992 | 178.16.*.* 17 cze 2014 14:56

    kolej, to nie tylko połączenia pasażerskie, to także transport towarowy. Chciałbym zaznaczyć, że ten byłby sprawniejszy i ograniczyłby degradację polskich dróg, które w czasach prlu nie były przystosowane do nacisku 30 tonowych ciężarówek. inne kraje jakoś nie rezygnują z kolei i w każdej małej mieścinie jest kolejka, tylko u nas nic się nie opłaca. Autor tego artykułu w ogóle nie ma pojęcia o czym piszę. Kto takich ludzi zatrudnia do redakcji? pozdrawiam :)

    Ocena komentarza: warty uwagi (36) odpowiedz na ten komentarz

  2. NLI #1419997 | 83.9.*.* 17 cze 2014 15:05

    Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Mi nie żal, pociagi to przeżytek, tylko wlasny samochod sie liczy. Tory na tiry.

  3. hug #1420039 | 83.24.*.* 17 cze 2014 16:07

    Brak kolei to skansen, to brak zakladow produkcyjnych, uslug, handlu itd. koliej ma wplyw na rozwoj gospodarczy i jest potrzeba a ze u nas jej nie ma to efektem jest pusta strefaa. ekonomiczna, autor zyje w swoim swiecie

    Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz

  4. dziennikarzu doucz się #1420351 | 178.235.*.* 18 cze 2014 02:24

    Sprawnie działające połączenie Lidzbark-Czerwonka-Olsztyn obsługiwane spalinowym zestawem trakcyjnym, byłoby szybsze niż autobus PKS tkwiący w korkach na wiecznie ciasnej drodze. Pociąg na linii do Olsztyna może jechać 100km/h, więc przy ograniczonej liczbie zatrzymań, byłby bezkonkurencyjny. Niestety, POlityka Protasa koncentruje się na kosztownych gadżetach,zamiast infrastrukturze mogącej realnie poprawić warunki podróży. Ale tak to jest, jak za transport publiczny w regionie odpowiada nauczyciel WF-u.

    Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. maja #1420359 | 178.16.*.* 18 cze 2014 04:30

      Miasto bez kolei to jak port bez stoczni tzn. nic nie znaczy i nic nie ma.

      Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (22)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5