Czy komuś jest żal pociągów?

2014-06-17 14:28:45(ost. akt: 2014-06-17 14:28:50)

Autor zdjęcia: Anna Bęczyk

Po cichutku minęła kolejna rocznica likwidacji połączeń kolejowych w Lidzbarku. Przypomnijmy, że ostatni pociąg odjechał ze stacji w Lidzbarku 1 czerwca 1996 roku.
Kolei Lidzbark Warmiński dorobił się w 1899 roku. To wtedy zbudowano w Lidzbarku dworzec kolejowy i otwarto połączenia z Górowem Iławeckim i Czerwonką. W 1905 roku otwarto linię Orneta-Lidzbark Warmiński - Sątopy Samulewo, nieco później połączono Lidzbark z Reszlem i Bartoszycami.

Po 1945 roku Lidzbark miał połączenie kolejowe z Czerwonką, Bartoszycami i Górowem. Na początku lat 90tych zlikwidowano połączenie do Bartoszyc i Górowa, a 1 czerwca 1996 do Olsztyna przez Czerwonkę.

I chyba nikt nie żałuje kolei, bo komunikacja autobusowa jest zdecydowanie szybsza.

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając na http://lidzbarkwarminski.wm.plw ramkę "ZAŁÓŻ PROFIL ", która znajduje się w prawym, górnym rogu strony. Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij tutaj
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna




Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: lidzberka

Komentarze (22) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. lidzbarczanin #1419992 | 178.16.*.* 17 cze 2014 14:56

    kolej, to nie tylko połączenia pasażerskie, to także transport towarowy. Chciałbym zaznaczyć, że ten byłby sprawniejszy i ograniczyłby degradację polskich dróg, które w czasach prlu nie były przystosowane do nacisku 30 tonowych ciężarówek. inne kraje jakoś nie rezygnują z kolei i w każdej małej mieścinie jest kolejka, tylko u nas nic się nie opłaca. Autor tego artykułu w ogóle nie ma pojęcia o czym piszę. Kto takich ludzi zatrudnia do redakcji? pozdrawiam :)

    Ocena komentarza: warty uwagi (36) odpowiedz na ten komentarz

  2. hug #1420039 | 83.24.*.* 17 cze 2014 16:07

    Brak kolei to skansen, to brak zakladow produkcyjnych, uslug, handlu itd. koliej ma wplyw na rozwoj gospodarczy i jest potrzeba a ze u nas jej nie ma to efektem jest pusta strefaa. ekonomiczna, autor zyje w swoim swiecie

    Ocena komentarza: warty uwagi (21) odpowiedz na ten komentarz

  3. Jędza #1420887 | 83.24.*.* 18 cze 2014 21:49

    Tak, jest mi bardzo żal likwidacji kolei. Dziś z łezką w oku wspominam kolej i dziwię się jak można było zlikwidować torowisko i to w czasie kiedy znów zaczynają się kłopoty...... Prawie całkowicie zlikwidowano PKS y i zredukowano przewóz do Olsztyna na nocki. Dworce zieją pustkami zaś menele panoszą się jak wszy. Oto cała nasza przyszłość przynajmniej tak wygląda Warmia. O straży miejskiej nie piszę bo szkoda palców dla klawiatury.

    Ocena komentarza: warty uwagi (20) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Lidzbarczanin, syn kolejarza #1438644 | 83.24.*.* 14 lip 2014 19:08

      Chyba wszystkim jest żal pociągów. Lidzbark bardzo ucierpiał po wojnie wskutek sztucznej granicy z obwodem Kaliningradzkim. Linia, która prowadziła do Królewca, kończyła się w Sągnitach. Kto miał tam jeździć?? Fajna linia Kętrzyn -Reszek- Lidzbark-Orneta-Eelbląg, rozkradziona przez ruskich, nigdy nie została odbudowana. Linia na Bartoszyce i dalej, dobry nasyp, prosta, rozebrana z głupoty. Mały szynobus mógł tam jeździć 80-90 km/h. Gdy był jeszcze ruch pociągów jeździły one bez żadnego sensu. Pierwszy o 6 rano, kolejny o 15.12. A szynobus mógłby jeździć nawet do Kętrzyna lub Giżycka. W takim turystycznym, jeszcze nie zniszczonym rejonie, koleje powinno się utrzymywać, nawet dotując. Jeszcze w 1944 roku było w Lidzbarku ponad 30 par pociągów osobowych, + ruch towarowy. Ech, żal!!! I kolei i tego niewydarzonego autora

      Ocena komentarza: warty uwagi (18) odpowiedz na ten komentarz

    2. hug #1420553 | 178.182.*.* 18 cze 2014 12:58

      poza tym z takiej Ostrody czy Ilawy mozna w 1,5 h dojechac do szkoly , pracy czy na zakupy do Gdanska, Torunia a w 2 do Wawy ,tak samo z Nidzicy czy Dzialdowa my z racji tego ze nie mamy pociagow jestesmy wykluczeni, skazani na drozszy transpoet samochodowy i busy ktore nie jezdza w dlugie trasy, ten artykul to kompromitacja!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (22)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5