Czy komuś jest żal pociągów?

2014-06-17 14:28:45(ost. akt: 2014-06-17 14:28:50)

Autor zdjęcia: Anna Bęczyk

Po cichutku minęła kolejna rocznica likwidacji połączeń kolejowych w Lidzbarku. Przypomnijmy, że ostatni pociąg odjechał ze stacji w Lidzbarku 1 czerwca 1996 roku.
Kolei Lidzbark Warmiński dorobił się w 1899 roku. To wtedy zbudowano w Lidzbarku dworzec kolejowy i otwarto połączenia z Górowem Iławeckim i Czerwonką. W 1905 roku otwarto linię Orneta-Lidzbark Warmiński - Sątopy Samulewo, nieco później połączono Lidzbark z Reszlem i Bartoszycami.

Po 1945 roku Lidzbark miał połączenie kolejowe z Czerwonką, Bartoszycami i Górowem. Na początku lat 90tych zlikwidowano połączenie do Bartoszyc i Górowa, a 1 czerwca 1996 do Olsztyna przez Czerwonkę.

I chyba nikt nie żałuje kolei, bo komunikacja autobusowa jest zdecydowanie szybsza.

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając na http://lidzbarkwarminski.wm.plw ramkę "ZAŁÓŻ PROFIL ", która znajduje się w prawym, górnym rogu strony. Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij tutaj
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna




Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: lidzberka

Komentarze (22) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Tomek #2608358 | 188.101.*.* 24 paź 2018 16:55

    Linia kolejowa z Czerwonki do Lidzbarka została niestety rozebrana przez PKP żal jest tej linii ale widać komuś zależało żeby tak się stało

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  2. Rash #2481864 | 83.23.*.* 10 kwi 2018 21:55

    Lidzbark chce nalot turystów z Warszawy niech linię kolejową rewitalizuje a i do pracy i do szkoły ludziska pociągiem pojadą. Ważne aby czas przejazdy był krótki.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. piotr podróżnik #1859758 | 31.61.*.* 17 lis 2015 19:41

    mi jest ,zal duzo podróżuje i widzę jak zamknięte przed laty linie kolejowe popadaja w ruinę zal na to patrzeć bo jeśli ktoś miałby głowe na karku mógłby otrzowyć sezonowy ruch kolejowy np trasa olsztyn-czerwonka-biskupiec-mrągowo-mik ołajki jestem zdanie ,że ta jak by inne linie w sezonie by zarabiała cieszyła by się dużym zaintersowaniem no wśród zagranicznych turystów . waidomo do tego potrzeba pieniędzy ale i przede wszystkich chęci sprawa do długiej dyskusji ale może rozwiązałaby częsciowo problem ogromnego bezrobocia

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  4. orneciak #1440445 | 83.9.*.* 16 lip 2014 21:31

    myślę że jakby Protas z Harym się za to wzięli pendolino by latało w każdym kierunku z lidzbarka i nikt nie patrzył by nawet czy ktoś nim jeździ, tak jak termy zorganizowali chłopaki i ten sławny tekst harego TANIEJ WODĘ PODGRZAĆ NIŻ JĄ SCHŁODZIĆ

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  5. warmiak #1440437 | 83.9.*.* 16 lip 2014 21:20

    można byłoby z kolei uczynić całkiem fajną atrakcję dla naszego rejonu, tak skrzywdzonego swym położeniem, oczywiście jak wiele inwestycji w rejonie nie bez pomocy funduszy europejskich, ale myślę że znacznie łatwiej urzędnikom coś zrujnować niż ruszyć głową i zadziałać twórczo, bez schematu...

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (22)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5