Podała dwa kody BLIK i straciła 6.500 złotych

2024-02-19 10:36:09(ost. akt: 2024-02-19 10:40:16)

Autor zdjęcia: Pixabay

Takich ostrzeżeń nigdy dość. Internetowi oszuści cały czas zbierają żniwo wśród mieszkańców naszego regionu. Tym razem okradli 42-latkę. Z jej konta zniknęło łącznie 6.500 złotych. Sprawca wyłudził od niej dwa kody BLIK i dokonał wypłaty pieniędzy.
Oszuści internetowi nie próżnują. Wabią swoje ofiary „na wnuczka”, „na policjanta”, „na pracownika banku” czy podszywając się pod znajomych z portali społecznościowych. Wystarczy wejść w podesłany przez sprzedawcę czy kupującego link przekierowujący na płatność banku, podać kod BLIK „znajomemu” lub „pracownikowi banku” czy przekazać pieniądze zaufanej osobie podesłanej przez rzekomego wnuczka czy córkę, by stać się ofiarą oszustwa.

W poniedziałek (18.09.2023 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie zgłosiła się mieszkanka Działdowa, która w wyniku działania oszusta podającego się za pracownika banku straciła swoje oszczędności. Sprawca wyłudził od 42-latki dwa kody BLIK i dokonał wypłaty pieniędzy z jej konta na łączną kwotę 6500 złotych.

Kolejny raz apelujemy o rozsądek i szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracownika banku, policjanta czy inną osobę i informują nas o próbie oszustwa na naszym koncie bankowym.

Pamiętajmy, że gdy pracownik banku prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczy oraz namawia do instalacji w telefonie dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem.

W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych dostępowych do konta przez telefon.

Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie (podanie danych logowania, hasła do konta, kodów transakcyjnych, BLIK, zainstalowania aplikacji) upewnijmy się, czy osoba, która do nas dzwoni podając się za pracownika banku faktycznie nią jest. Rozłączmy się i zadzwońmy sami do naszego banku w celu potwierdzenia czy ktoś próbował się z nami skontaktować i czy rzeczywiście nasze konto jest zagrożone.

Pamiętajmy, robiąc jakiekolwiek zakupy przez Internet nie wchodźmy w linki podsyłane przez sprzedających lub kupujących celem potwierdzenia płatności. Każdy link odsyłający nas do strony płatności banku, gdzie musimy podać swój login i hasło celem potwierdzenia płatności jest oszustwem.
Źródło: KWP

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5